Fizjoterapia
Jeżeli zaobserwowali Państwo u siebie problemy związane z zaburzeniami stawu skroniowo-żuchwowego, takie jak: dysfunkcje zewnątrz-stawowe, zaburzenia mięśniowo-pochodne, jeżeli dotknęły Państwa wady rozwojowe lub zmiany zwyrodnieniowe, lub odczuwają Państwo bóle obszaru ustno-twarzowego lub bóle głowy, to w ofercie naszego gabinetu znajdą Państwo kompleksowe zabiegi rehabilitacyjne.

W Centrum Stomatologicznym ArtDental leczenie zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego jest zawsze skoordynowane z fizjoterapią, co pozwala na osiągnięcie najlepszych możliwych rezultatów.

Dysfunkcje czaszkowo-twarzowe

Aby zlikwidować lub w znacznym stopniu zminimalizować dysfunkcje czaszkowo-twarzowe, które często powodują takie dolegliwości jak: bóle w obrębie aparatu żucia, w tym w stawach skroniowo-żuchwowych, bóle zębów, a nawet bóle głowy, proponujemy Państwu terapię tkanek miękkich zmniejszającą dolegliwości oraz przyczyny powstawania bólu, jak również terapię manualną stawów skroniowo-żuchwowych.
Rehabilitacja

W Centrum ArtDental przeprowadzamy kompleksowe zabiegi z zakresu rehabilitacji.
Masaż leczniczy

Masaże wykonywane przez specjalistów mają za zadanie więcej niż jedynie relaksacje mięśni pacjenta. Właściwości lecznicze odpowiedniego masażu są potwierdzone zarówno badaniami jak i efektami leczenia uzyskiwanymi na pacjentach, którzy z radością zapominają o delegliwościach.
Wady postawy

Dokonujemy korekcji wad postawy. Oferujemy Państwu ćwiczenia korygujące zaburzenia symetrii napięcia grup mięśniowych oraz naukę utrzymywania prawidłowej postawy. Terapię opieramy na indywidualnym programie ćwiczeń opracowywanym w zależności od rodzaju i nasilenia wady. Proponujemy:
• terapię manualną polegającą na oddziaływaniu na struktury mięśniowo-powięziowe ograniczające prawidłowe warunki biomechaniczne,
• indywidualnie dobierane zestawy ćwiczeń korygujących, które niwelują zaburzenia symetrii napięcia grup mięśniowych,
• reedukację posturalną, czyli naukę utrzymywania prawidłowej postawy, jej stabilizację i utrwalenie podczas codziennej aktywności,
• indywidualne dobieranie wkładek ortopedycznych.
Bóle kręgosłupa

Jeżeli odczuwają Państwo bóle kręgosłupa proponujemy indywidualną terapię, dobieraną w zależności od przyczyny dysfunkcji i bólu. Kluczowe znaczenie ma odciążenie struktur powodujących dolegliwości oraz odtworzenie prawidłowej ochronnej funkcji mięśni kontrolujących ruchy kręgosłupa.
W kompleksowej terapii wykorzystujemy:
• terapię tkanek miękkich, która ma na celu rozluźnienie nadmiernie napiętych lub skróconych tkanek w pobliżu stawu. Stosujemy różne rodzaje masażu, wyciszanie punktów bolesnych oraz techniki pobudzania i relaksacji mięśni,
• ćwiczenia indywidualne, czyli trening mięśni mający na celu stabilizację odcinka lędźwiowego i odtworzenie prawidłowych wzorców motorycznych zaburzonych przez ból,
• kinesiology taping polegający na zastosowaniu specjalnych plastrów naklejanych na skórę w celu zwiększenia oddziaływania na tkanki miękkie objęte dysfunkcją lub dolegliwościami bólowymi,
• TENS – jest to metoda przezskórnej, elektrycznej stymulacji nerwów. Zastosowanie elektroterapii powoduje efekt przeciwbólowy oraz rozluźniający.
Rehabilitacji poddajemy też mięśnie posturalne utrzymujące postawę ciała pacjenta.

W naszym gabinecie stosujemy uznane techniki rehabilitacji: terapię manualną, masaż leczniczy, masaż klasyczny, techniki relaksacyjne, PNF, taping, kinesiotaping, TENS, mobilizację i reedukację posturalną.