Zgrzytanie zębami (bruksizm)
Odpowiednie leczenie zaciskania zębów jest uzależnione od stopnia uszkodzenia zębów oraz przyczyny występowania problemu.
Pragniemy zaoferować naszym Pacjentom kilka możliwości leczenia tej dolegliwości:
Szyna zębowa zindywidualizowana
Lekarz stomatolog bada warunki zgryzowe i dokonuje kwalifikacji do leczenia indywidualną szyną zębową. W przypadku szyn indywidualnych lekarz pobiera wyciski, na podstawie których technik dentystyczny wykonuje szynę. Nakładka dokładnie pasuje do zębów konkretnego pacjenta i jest nasuwana na zęby górne chroniąc je przed tarciem o zęby dolne. Z chwilą ograniczenia intensywnych skurczów mięśniowych przez szynę znika możliwość zgrzytania lub zaciskania zębów, a tym samym zanikają te charakterystyczne objawy bólowe.
Deprogramujemy w ten sposób pracę mięśni i przywracamy prawidłową relację między szczękami. Ułatwiamy swobodne przemieszczenie żuchwy w dogodnym kierunku, dzięki czemu mięśnie nie są zmuszane do ustawienia żuchwy w pozycji narzucanej przez zęby, co powoduje przemieszczenie stawów skroniowych w położenie, które nie powoduje dolegliwości bólowych. Utrwalenie zgryzu uzyskanego podczas noszenia szyny następuje w II etapie leczenia. Ułatwia swobodne przemieszczenie żuchwy w dogodnym kierunku, dzięki czemu mięśnie nie są zmuszane do ustawienia żuchwy w pozycji narzucanej przez zęby, co powoduje przemieszczenie stawów skroniowych w położenie, które nie powoduje dolegliwości bólowych.
Oprócz zmniejszenia bólu głowy, karku i szczęk pacjent może spodziewać się następujących pozytywnych efektów:

• poprawa jakości snu,
  • zniwelowanie potrzeby przyjmowania leków przeciwbólowych
  • odczucie komfortu, poczucie wypoczęcia dzięki mniejszemu napięciu mięśni oraz stawów skroniowo-żuchwowych.