Implantologia

e-ardental.pl - implantologia

Implantologia

Implanty stomatologiczne najprościej mówiąc zastępują korzenie utraconych zębów. Leczenie implantologiczne jest przewidywalne i bezpieczne, oraz mniej ryzykowne niż leczenie kanałowe z dużą zmianą okołowierzchołkową.

Implant najlepiej wszczepić w krótkim czasie od usunięcia zęba lub jeśli to możliwe jednoczasowo z jego usunięciem, ponieważ wtedy nie zaczął się jeszcze proces zaniku tkanki kostnej. Wszczepienie implantów po dłuższym czasie od usunięcia zębów może wymagać sterowanej regeneracji tkanek, czyli zastosowania materiału uzupełniającego zanikającą kość w postaci alloprzeszczepów lub zastosowania specjalnego granulatu kostnego lub bloczków kostnych. Przed zabiegiem może zostać również pobrana krew do odwirowania PRF, który zostanie połączony z przeszczepianą kością – wszystko po to by zwiększyć szansę na odbudowę kości i przyjęcie implantu.

W szczególnych przypadkach może okazać się konieczne podniesienia dna zatoki szczękowej czyli tzw. sinus – lift po to, by zwiększyć objętość wyrostka zębodołowego pacjenta do przyjęcia implantu.

Po ok.3-8 miesiącach potrzebnych do integracji implantu, lekarz wykona uzupełnienie protetyczne czyli koronę na implancie, która do złudzenia będzie przypominać naturalny ząb. Dzięki temu będziesz mógł śmiać się, mówić, gryźć i żuć jak dawniej posiadając komplet zębów.

Dzięki zastosowaniu takiego leczenia udaje się zachować prawidłowy zgryz oraz zapobiec chorobie okluzyjnej wywołującej m.in. bóle głowy, karku, szyi, pleców,oczne a także trzaski w stawach skroniowo-żuchwowe czy szumy uszne. Braki zębów trzonowych prowadzą do obniżenia wysokości zwarcia, pojawia się problem z okluzją, która może wpływać na zmienianie się rysów twarzy oraz prowadzi do ścierania zębów..

Leczenie implantologiczne przeprowadzane jest na jednej wizycie w znieczuleniu miejscowym i trwa około godziny w przypadku wszczepienia pojedynczego implantu.

Dla kogo jest leczenie implantologiczne ?

Leczenie implantologiczne można wykonać u każdej osoby dorosłej. Zabieg każdorazowo poprzedzony jest wykonaniem tomografii szczęki / żuchwy oraz konsultacją z lekarzem implantologiem. Zabieg implantacji może być również wykonany u pacjentów po chorobach nowotworowych a także z ustabilizowaną cukrzycą.

Rozwiązania implantologiczne są również dedykowane dla pacjentów noszących protezy zębowe. Pacjenci z bezzębiem mogą cieszyć się nowoczesnymi protezy opierają się na 2-4-6 implantach zamiast ruchomych protez, które często są niewłaściwie dopasowane i stwarzają dyskomfort na każdej płaszczyźnie życia.. Dzięki zastosowaniu protezy montowanej na implantach hamujemy zanik kości wyrostka zębodołowego i utrzymujemy gęstość kości w szczęce lub żuchwie.Pacjenci na nowo mogą cieszyć się życiem bez ryzyka wysunięcia się protezy w czasie jedzenia lub śmiania.
Pacjenci przed ukończeniem 18 roku życia nie powinni przechodzić implantacji, ponieważ ich układ kostny jeszcze się rozwija i rośnie.

Zalecenia po zabiegu implantacji

Istotne znaczenie do przyjęcia się i utrzymania implantu ma bardzo ścisłe stosowanie się do zaleceń pozabiegowych oraz prawidłowa higiena jamy ustnej. Bezpośrednio po zabiegu pacjent powinien przykładać do twarzy zimne okłady a także w przez kilka kolejnych dni po zabiegu unikać gorących pokarmów i płynów oraz zrezygnować z wysiłku fizycznego.

Trwałość wszczepionych implantów w dużej mierze zależy od higieny jamy ustnej. Implant, tak jak naturalny ząb, chroniony jest przed infekcjami przez otaczające go dziąsło. W przypadku braku lub złej higieny implanty narażone będą na działanie bakterii co prowadzi do powstania stanu zapalnego dziąsła, który w obrębie implantów nazywamy periimplantitis. W konsekwencji może dojść do zaniku kości i utraty implantu. Dlatego niezbędne są regularne kontrole i profesjonalne czyszczenie zębów na implantach w gabinecie przez higienistkę minimum raz na sześć miesięcy.

Niestety zdarza się, że nawet skrupulatna higiena jamy ustnej może nie wystarczyć. Wśród przyczyn przedwczesnej utraty implantów wymienia się m.in. choroby ogólnoustrojowe, nabyte lub ujawnione po zabiegu implantacji, zgryz urazowy, zaciskanie zębów oraz bruksizm.