Periodontologia
Dbając o piękny uśmiech naszych pacjentów duży nacisk kładziemy na profilaktykę i diagnostykę oraz leczenie chorób przyzębia (nazywanej periodontologią).
Diagnostyka i profilaktyka połączona z najnowszą wiedzą pozwala na rozpoznanie choroby (np. paradontozy) w jej wczesnym stadium, co w znacznej mierze pozwala zmniejszyć długość leczenia choroby i przeciwdziała powikłaniom.

Jak leczyć dziąsła?
Recepta na kłopoty z dziąsłami jest stosunkowo prosta, jeśli zaczniemy działać na wczesnym etapie. Gdy stan zapalny ogranicza się do dziąseł, zwalczymy go dokładnie czyszcząc zęby z kamienia i osadu w gabinecie stomatologicznym. Do tego dołożymy właściwe szczotkowanie zębów w domu, stosowanie nici dentystycznych oraz zakup odpowiedniej pasty. Dentysta zaleci też stosowanie płukanek antyseptycznych i maści na miejsca zmienione chorobowo.
Jednak gdy infekcja zaatakuje tkanki przyzębia, trzeba będzie usunąć kamień nie tylko z powierzchni zębów, ale także z kieszonek zębowych i korzeni. Taki zabieg wymagał do tej pory interwencji chirurga, jednak teraz tego stresującego spotkania ze skalpelem można uniknąć za sprawą technologii VECTOR. – Nieinwazyjne urządzenie, które za pomocą ultradźwięków oczyszcza kieszonki zębowe ze szkodliwej flory bakteryjnej, wypełnia kanaliki zębinowe odwrażliwiającym hydroksyapatytem oraz poleruje korzeń, dzięki czemu dziąsło zyskuje nowy przyczep.

Szynowanie zębów
Bardzo częstym powodem, dla którego zabieg ten jest wykonywany są choroby przyzębia prowadzące do ruchomości zębów. Gdy są one rozchwiane, przesuwają się, a to zmniejsza komfort żucia, trzeba je połączyć z zębami stabilnymi w jeden wspólny blok. Wpływa to negatywnie na estetykę uzębienia oraz utrudnia zachowanie higieny. Szynowanie może mieć charakter stały lub tymczasowy.

Przeszczepy łącznotkankowe (flapy)
W ArtDental wykonuje się przeszcepy tkanki łącznej przy regeneracji tkanek miękkich. Ma to na celu np. zakrycie recesji dziąsła.