stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza
Każdy z nas chce przez długie lata cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem. Dlatego zachęcamy do systematycznych wizyt kontrolnych. Pozwolą one wcześnie wykryć ewentualne ubytki, a interwencję lekarza stomatologa ograniczyć do nieskomplikowanej wymiany wypełnień i/lub zabiegów profilaktycznych.

W ramach profilaktyki zapraszamy więc Państwa na:
– lakowanie bruzd,
– fluoryzację,
– czyszczenie zębów z kamienia i osadu nazębnego ultradźwiękami,
– okresowe badania kontrolne.

Główną rolą podstawowego leczenia w stomatologii, zwanego stomatologią zachowawczą, jest zapobieganie i leczenie skutków najbardziej rozpowszechnionej choroby zębów jaką jest próchnica we wszystkich swoich odsłonach. Rozwój próchnicy zaczyna się bardzo niewinnie od drobnych plamek próchnicowych na zębach, ale te drobne plamki nie leczone przekształcają się już w mniej niewinne ubytki twardych części zębów, które mogą doprowadzić do uszkodzenia wewnętrznej tkanki zęba czyli miazgi. Ten etap w skrajnych przypadkach prowadzi do obumarcia zęba, co może być niebezpieczne dla całego organizmu, ponieważ nie jest to nic innego jak ukryte ognisko infekcji. Obumarcie zęba prowadzi prędzej czy później do jego usunięcia. Jednak spokojnie, bo chociaż to prawda, że próchnica jest poważną chorobą zębów, której nie można bagatelizować, jest to jednocześnie choroba, na którą cierpi 95% populacji i którą można wyleczyć, gdyż od plamki próchnicowej do usunięcia zęba jest jeszcze długa droga…

Towarzyszymy naszym pacjentom od samego początku w ich drodze po idealny usmiech!

Dzięki ArtDental Pacjenci doceniają fachową, rzetelną pomoc, a wszystko to, co powoduje u Państwa obawy u nas odbędzie się bez bólu, w przyjaznych i komfortowych warunkach. Dzięki doświadczeniu i ogromnej dbałości o każdy szczegół, a także najnowocześniejszym technologiom przywrócimy każdemu pacjentowi zdrowy i piękny uśmiech.
Należy pamiętać, że zdrowe zęby i dziąsła mają wpływ na zdrowie i ogólną kondycję całego organizmu, a z kolei stany zapalne w jamie ustnej mogą być przyczyną wielu poważnych chorób, takich jak: zapalenie płuc, cukrzyca, czy nawet mogą prowadzić do zawału serca.