Rehabilitacja

W Centrum Rehabilitacji Stomatologicznej i Ogólnej ArtDental zapewniamy naszym pacjentom szeroki wachlarz usług rehabilitacyjnych. Kompleksowa rehabilitacja, którą przeprowadzamy powiązana jest z indywidualnymi schorzeniami pacjentów.

Zakres przeprowadzanych zabiegów rehabilitacji:

• pourazowa,
  • ortopedyczna,
  • neurologiczna,
  • stomatologiczna

jak również zabiegi mające na celu poprawę postawy ciała oraz pomoc w usprawnieniu wykonywania codziennych czynności.

W ArtDental stosujemy różne techniki rehabilitacyjne i terapeutyczne w zależności od schorzeń, dolegającego bólu lub odtworzenia/przywrócenia poprawnego funkcjonowania organizmu.

Techniki terapeutyczne stosowane w naszej praktyce:

Terapia Kinesiotaping
Jest to metoda terapeutyczna polegająca na aplikowaniu na ciało specjalnie zaprojektowanych do tego celu elastycznych plastrów. Zasada działanie kinesiotapingu opiera się na uregulowaniu napięcia mięśniowego w miejscu aplikacji taśmy. Taka aplikacja wpływa na zwiększenie zakresu ruchu mięśni oraz ich siły. Aplikacja elastycznej taśmy zmniejsza ból i nienaturalne odczucia skóry. Taka Metoda rehabilitacji wykorzystywana jest jako terapia wspomagająca leczenie przeciążenia tkanek. Taśma bezpośrednio oddziaływane na skórę (receptory bólu, czucia głębokiego) oraz na układ limfatyczny, mięśnie oraz stawy. Takie właściwości to również sposób na skuteczne uśmierzanie bólu, aktywację mięśni, drenaż limfatyczny, wchłanianie obrzęków, mobilizację blizn pooperacyjnych, ból w czasie ciąży, korekcję postawy.

Właściwości elastyczne taśmy (plastra) utrzymują się przez około 3 do 10-ciu dni średnio przyjmuje się okres 5-7 dni. Procesy terapeutyczne trwają 24 godziny na dobę.

Terapia manualna
W przypadku dolegliwości związanych z zaburzeniami czynności określonych narządów lub aparatu ruchu, wskazana jest terapia manualna. Dobór odpowiedniego sposobu terapii poprzedza indywidualny, szczegółowy wywiad z pacjentem. Analiza obejmuje: historię choroby, ustalenie czynników, które wywołują problemy bólowe oraz dokładne badanie palpacyjne i funkcjonalne. Przeprowadzane badanie polega na ocenie biomechaniki i funkcji ruchów w stawach pacjenta.
Podczas uzgodnionej indywidualnej terapii stosowane są specjalne techniki:

• mobilizacje uciskowe,
  • mobilizacje tkanek miękkich (skóra, mięśnie więzadła, powięzie),
  • aktywacja grup mięśniowych,
  • opracowanie punktów wywołujących ból,
  • mobilizacje i manipulacje stawów kręgosłupa,
  • autoterapia (program terapeutyczny dobrany indywidualnie do samodzielnego wykonywania przez pacjenta),
  • i wiele innych, które są indywidualnie ustalone dla przypadku pacjenta.

Terapia indywidualna
W terapii indywidualnej oprócz leczenia technikami manualnymi kładziemy duży nacisk na edukację pacjenta, która pozwala pomoc przy likwidacji złych nawyków ruchowych czy przyczynia się do złej postawy (np. siedzenie ze zgarbionymi plecami, chodzenie na palcach, napinanie mięśni karku, podciąganie ramion w stronę uszu, zaciskanie zębów).
Terapia indywidualne obejmuje leczenie schorzeń tj:

• bóle kręgosłupa,
  • bóle kończyn dolnych, miednicy, miednicy małej, pachwin,
  • bóle klatki piersiowej i w obrębie jamy brzucha
  • bóle głowy, twarzy, żuchwy, szczęki, zębów, dziąseł, uszu,
  • bóle obręczy barkowej, stawu ramiennego, łokcia, ręki,
  • dolegliwości psychosomatyczne (nerwice wegetatywne),
  • zawroty głowy, szumy uszne, mdłości, odruchy wymiotne, cierpnięcia, mrowienia.

Podczas trwania każdej z terapii nasz personel prowadzący indywidualną terapię pacjenta jest dostępny (pozostaje w kontakcie) podczas całego cyklu trwania zabiegów, a także monitoruje zachodzące zmiany i dostosowuje zabiegi do postępów i efektów terapii.