krwawienie z dziąsła

Krwawienie z dziąseł
W naszej praktyce spotykaliśmy się wielokrotnie z pacjentami cierpiącymi z powodu krwawienia z dziąseł. W przeważającej większości przypadków krwawienie z dziąseł udało nam się całkowicie wyleczyć. Nieleczenie krwawienia z dziąseł może natomiast prowadzić to szeregu komplikacji zdrowotnych. Dziąsła, które często krwawią, a dodatkowo podczas szczotkowania zębów towarzyszy im ból, powinny być dla nas sygnałem alarmowym, że czas najwyższy wybrać się do stomatologa. Stawką jest tu nie tylko piękny uśmiech, ale także nasze zdrowie i życie. Z naszego doświadczenia wiemy, że przyczyn krwawienia z dziąseł może być kilka. Najczęściej jest to niewłaściwa higiena jamy ustnej – brak nitkowania i prawidłowego szczotkowania zębów. Czasem jednak mogą to być poważniejsze powody do niepokoju, bowiem do krwawienia może dochodzić z powodu parodontozy lub nieprawidłowo wykonanych prac estetycznych – źle założonych koron lub licówek. Spotykamy się też z przypadkami, że pacjenci sami doprowadzają do krwawienia z dziąseł poprzez zbyt agresywne szczotkowanie zębów, choć w tym przypadku jest to zwykle tylko krótkotrwały objaw. Dokładną diagnozę przeprowadzamy już w trakcie jednej wizyty w naszej praktyce.

Krwawienie dziąseł – osiem najczęstszych stanów niedoborowych i chorobowych, które mogą prowadzić do krwawień z dziąseł:
– stan zapalny w jamie ustnej
– objaw anemii
– nieprawidłowa dieta
– podstępna skaza
– chora wątroba
– objaw cukrzycy
– burza hormonów
– uboczne skutki leczenia.

Sprawdź, jak myjesz zęby
Stany zapalne dziąseł zdarzają się także osobom, które zbyt agresywnie myją zęby i mechanicznie podrażniają i uszkadzają dziąsła. Łatwo to sprawdzić – jeżeli w ciągu 3 miesięcy główka szczoteczki zmienia kształt, to znaczy że myjesz zęby za mocno. Należy je czyścić wyłącznie miękką szczotką, wykonując ruch wymiatający i prowadząc szczotkę od korzeni w stronę koron, tak by nasuwać dziąsła na zęby.

Wiele osób lekceważy krwawienie z dziąseł. To bardzo lekkomyślne, bowiem bakterie, które dostaną się do krwi przy krwawieniu z dziąseł, krążą po całym układzie krwionośnym i mogą w ten sposób trafić do płuc, serca, a nawet mózgu, a to z kolei może spowodować poważne konsekwencje.