Likwidacja trzasków w stawach skroniowo-żuchwowych
Dolegliwości związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem stawu skroniowo – żuchwowego są bardzo powszechnym schorzeniem. Objawami tego schorzenia są: ból stawów, bóle głowy i karku, trzaski w stawach, bóle mięśni odpowiedzialnych za otwieranie i zamykanie ust, dolegliwości bólowe w okolicy ucha, ograniczenie lub utrata otwierania ust, trzaski, trzeszczenia i ból podczas żucia twardych pokarmów.
Najpowszechniejszymi przyczynami tego schorzenia, poza urazami (wypadki samochodowe, intubacja przy narkozie, uderzenie w głowę, twarz lub podbródek), są: głęboki zgryz zębowy, górne zęby przechylone do tyłu lub brak tylnych zębów a także: nawyki zgrzytania lub zaciskania zębów, zła postawa, nawykowe żucie gumy, obgryzanie paznokci, nagryzanie warg.
Leczenie zawsze należy rozpocząć od trafnej diagnozy, którą w naszej praktyce przeprowadzamy zarówno w tradycyjny sposób (badanie manualne, wywiad, analiza manualna stawu skroniowo-żuchwowego), jak również przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu (łuk twarzowy, kondylator Gerbera, EMG, T-scan).
W naszej praktyce analizujemy bardzo szczegółowo układ narządu żucia. Stosujemy najnowsze metody komputerowej analizy zwarcia. T-scan pozwala na precyzyjną analizę wielkości sił działających w punktach kontaktów zwarciowych oraz ich zmian w czasie. Jest całkowicie nieinwazyjną i wiarygodną metodą, pozwala na wykrycie nadmiernych obciążeń, kontaktów przedwczesnych oraz skuteczną ich eliminację. Poprawia ona także trwałość uzupełnień pełnoceramicznych u pacjenta.
Stosujemy także nowoczesną metodę diagnostyki w systemie prof. Gerbera. Diagnostykę tą można stosować zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Jest bezpieczna, bez narażania pacjenta np. na naświetlanie promieniami RTG, absolutnie nieinwazyjna, niebolesna. Czas trwania badania: ok. 40 minut.
Dzięki diagnostyce w systemie prof. Gerbera można:
• odbudować estetykę zębów,
• przywrócić prawidłową funkcję zębów — prawidłowe gryzienie,
• zaprojektować trudne prace protetyczne,
• podnieść zwarcie,
• zlikwidować lub zmniejszyć bóle głowy,
• zlikwidować lub zmniejszyć trzaski w stawach,
• w prawidłowy sposób odbudować protetycznie pacjenta implantowego,
• w prawidłowy sposób odbudować protetycznie pacjenta zgrzytającego,
• prawidłowo wykonać każdy rodzaj leczenia protetycznego,
• prawidłowo poprowadzić pacjenta ortodontycznego,
• sprawdzić, dlaczego są przeciążenia na zębach (odkrywające się szyjki),
• sprawdzić, dlaczego pękają lub się odkruszają prace protetyczne lub nawet własne uzębienie,
• wspomóc działania chirurgów ortognatycznych, ortodontów, periodontologów, lekarzy
stomatologii zachowawczej, estetycznej, protetyków,
• wspomóc działania chirurgów plastycznych i działania kosmetyczne,
• sprawdzić przyczyny powstawania problemów i dzięki temu umożliwić prawidłowe planowanie.

Wykonujemy także badania polegające na analizie okluzji i artykulacji (zgryzu) na modelach. Dzięki takiemu podejściu mamy możliwość wykrycia ukrytych nieprawidłowości i przyczyn dolegliwości bólowych, ścierania zębów, pęknięć uzupełnień protetycznych, niszczenia kości przyzębia i zaburzeń w stawach skroniowo-żuchwowych.
Leczenie stawu skroniowo-żuchwowego jest dość skomplikowane z powodu jego umiejscowienia, polega zarówno na leczeniu przyczyn powstania dysfunkcji stawu i na leczeniu nawyków. Dlatego w naszej praktyce pragniemy zaoferować Państwu szeroki wachlarz możliwości leczenia. Proponujemy:
• leczenie stomatologiczne i protetyczne,
• fizjoterapię, zastosowaną w celu zmniejszenia zwarcia stawu i poprawy elastyczności mięśni,
• fizykoterapię – pole magnetyczne, laseroterapia, elektroterapia, terapia ciepłem lub zimnem,
• ćwiczenia relaksacyjne zmniejszające stres,
• autoterapię – nauka ćwiczeń.
W naszej praktyce wykonujemy zarówno zabiegi szerokiej rekonstrukcji dla pacjenta posiadającego częściowe uzębienie lub jego brak, ale również dla takiego, który ma własne pełne uzębienie, lecz potrzebuje zmiany funkcji i poprawienia estetyki.
Dzięki nowoczesnej diagnostyce, jaką dziś możemy Państwu zaoferować, rekonstrukcje, które do tej pory były niemożliwe lub niezwykle trudne i ryzykowne, stają się możliwymi. Dodatkowo, jako wartość dodaną, przywracamy pacjentom prawidłowe działanie uzębienia, które zabezpiecza jego staw skroniowo-żuchwowy.